יום התלתלים הישראלי – מסכמות לכן את חדשות התלתל בשנה האחרונה

הנהלה | מרץ 2, 2023

קצת אסקפיזם כי מגיע לנו- קבלו את חדשות התלתל מהשנה האחרונה, מגמות ושינויים בתעשיית הבידור, האקטואליה, האופנה, התמרוקים וכמובן בקהילת מתולתלות

כשבוע לאחר יום התלתלים הישראלי האחרון שחל ב- 3.3.2022, קהילת מתולתלות קיבלה זכייה מדהימה כאשר נבחרה על ידי מגזין את ומטא לאחת מקהילות הלייף סטייל המשפיעות של שנת 2022. אז מה קרה מאז ועד יום התלתלים הנוכחי, בעולם התלתלים בפרט והשיער בכלל? ריכזנו עבורכן את החדשות, המגמות והשינויים שחלו בתוך ומחוץ לקבוצה בשנה החולפת כי כפי שתראו לא מדובר "רק" בשיער אלא בעולם ומלואו.

ברשתות החברתיות

מתוך האינסטגרם של מעיין פרתי

בתחילת שנת 2022, מעיין פרתי כתבת הצרכנות של ערוץ 12 קיבלה הערה מאדם במהלך אימון כושר שאמר לה "את סבבה לגמרי, אבל הגיע הזמן להחליק את התלתלים". פרתי המזועזעת (ובצדק!) שיתפה את העוקבות והעוקבים שלה "שנת 2022, חדר כושר במרכז תל אביב WTF??"

מעיין פרתי פעילה בקהילת מתולתלות שלנו וידועה כזו שמתנגדת נחרצות להיכנע לטרנד ההחלקות שנכפה כמעט על כל נשות התקשורת. אנחנו כל כך גאות בהחלטה שלה, כי עדיין, כן גם ב2023, נדיר לראות אישה מתולתלת מכהנת בטלוויזיה ולרבות באולפני החדשות, ולכן ההחלטה של פרתי מעוררת השראה.




המתולתלת שהחליקה

אבל יש גם הפתעות מהצד השני. באוקטובר 2022 קורין גדעון, עוד אושייה שהייתה ידועה ככזו שמתהדרת בשערה המתולתל וגם פעילה בקהילה החליטה, ללא הכנה מוקדמת לעוקביה, להחליק את שערה. מי שמכירות את קורין גדעון יעידו כי בסדרת סטוריז מפתיעה היא הסבירה באריכות בנוגע להחלטה שלה לבצע החלקת שיער ותפסה את המתולתלות הגאות קצת בשוק.

לא נשקר שההחלטה שלה העציבה אותנו מכיוון שמאז ומתמיד גדעון הייתה גאה בתלתלים שלה והצהירה לא מעט פעמים שהיא לעולם לא תבצע החלקת שיער. איך אומרים Never Say Never… כמובן שדעות יכולות להשתנות עם השנים וזכותה המלאה כמובן לעשות מה שהיא חפצה בו (אפשר להירגע, אמא ורדה לא נראה שמתכוונת להחליק בעקבות בתה) ובכל זאת אנחנו ממליצות לא לצאת בהצהרות שונות בנוגע למראה שלנו, מי יודע מה נרצה בעוד כמה שנים 😉

מודעת דרושים עם דרישה לא רגילה

מודעת דרושים לא שגרתית

מה עוד היה לנו? בפברואר 2022 התפרסמה מודעה של מערך נפגעות מיניות ופרויקטים קהילתיים לקידום תרבות. שם נכתב כי הם מחפשים שחקנית ללא תלתלים. המודעה פורסמה גם אצלנו בקהילת מתולתלות בה לא מעט הגיבו בזעם.

הפוסט חצה גבולות (אמרנו כבר שאנחנו לא אוהבות שפוסטים יוצאים מגבולות הקבוצה?) והגיע לעיתונות שם נשאל האם הכעס של מתולתלות מוצדק או שמדובר בליהוק טכני ואין לקחת אישית? בתוכן המודעה נרשם כי אין בה תוכן מיני, התסריט ללא מלל וצילומי הסטודיו בתאורה קבועה.

יכול להיות כי מראה שיער מתולתל עלול יהיה להפריע מבחינה טכנית לדרישות התאורה בסרטון המאוד ספציפי הזה, אבל אנחנו מקוות שלא הייתה כאן אפליה על בסיס שיער.

התחקיר המטלטל

בפברואר השנה, מעיין פרתי כתבת ערוץ 12, חשפה תחקיר בו נשים דיווחו כי ספר מפורסם המתמחה בתלתלים הטריד אותן מינית לטענתן. בראיונות קורעי לב ובאומץ בלתי רגיל הן סיפרו את סיפורן הקשה למצלמה. לתחקיר המלא במאקו לחצו.

עדכוני משרד הבריאות בנוגע להחלקות שיער

אז לידיעת קורין גדעון וכל שאר מחליקות השיער, השנה משרד הבריאות הוריד מוצרים להחלקות שיער המכילים חומצה גליאוקסילית. זה לא חדש שמשרד הבריאות מפרסם כל כמה שנים עדכונים ואזהרות בנוגע לחומרים מחליקים ובינואר 2023 משרד הבריאות הודיע כי תמרוקים המכילים את החומצה הנפוצה בהחלקות שיער יורדו מהמדפים ויהיו אסורים לשיווק.

ההחלטה התקבלה לאור מציאת קשר נסיבתי בין השימוש בתמרוקים לבין תופעות לוואי חמורות שדווחו למשרד הבריאות, שכללו כשל כלייתי.

תמרוקים חדשים והשקות מפתיעות

My Curly Way חגגה יום הולדת 3 והשיקה מוצרים חדשים

מותג המתולתלות של אוריין פז מייסדת הקהילה חגג השנה 3! כזכור פז הקימה את המותג בזכות קהילת מתולתלות המדהימה ובעזרתן של חברות וחברי הקהילה. במהלך השלוש שנים אוריין פיתחה מוצרים ביניהם קרם לתלתלים, ג'ל לפיסול תלתלים ומסיכת מלפפונים. במהלך 2022 My Curly Way השיקה עוד ארבעה מוצרים מוצלחים שמפו עדין לתלתלים, Rin בושם לשיער, ג'ל חזק לתלתלים ומסיכת פרוטאין משקמת. המוצרים נמכרים באתר האונליין mycurlyway.co.il, בחנויות נבחרות ובמספרות המיועדות לשיער מתולתל וגם באמזון ארה"ב.

הברנז'ה מוציאה ליין מוצרים – מיקי בוגנים ועדן פינס נכנסים לשוק התלתלים

מיקי בוגנים, אחד המאפרים ומעצבי השיער הכי מוכרים בברנז'ה, השיק באפריל 2022 את סדרת MB מוצרי שיער לכל סוגי השיער וביניהם גם שמפו, מרכך וקרם למתולתלות. המוצרים נמכרים בפארמים וברשתות שיווק הגדולות.

גם עדן פינס, דוגמנית ישראלית המתהדרת ברעמת תלתלים לתפארת השיקה במאי 2022 את FIFI ביוטי, מוצרים ואקססוריז ייעודיים למתולתלות. בין המוצרים של המותג תוכלו למצוא קרם לחות עם גלייז 50/50, מרכך, גלייז חוחובה, קרם לחות לשיער, ספריי נפח ועוד. כמו כן, תוכלו למצוא בליין המותג שלה גם מסרקים מיוחדים לתסרוקות שונות.

מוצרים חדשים על המדף המיועדים למתולתלות

במהלך שנת 2022 עד ליום התלתלים הנוכחי מותגים שונים, מוכרים יותר או פחות, יצרו מוצרים המיועדים רק לשיער מתולתל וקצרה היריעה מלהכניס כאן את כולם. נציין כאן בקצרה כמה מהשמות הבולטים-

  • הסדרה למתולתלות של "וויטמינס" VITAMINS הושקה והיא כוללת קרם להורדת נפח, מסכה טיפולית, קרם גלייז וספריי נפח.
  • Kérastase משיק סדרה טיפוח ייעודית לתלתלים. סדרה הכוללת שמונה מוצרים שונים ביניהם שמן הזנה רב-תכליתי, ספריי לרענון התלתלים, קרם-ג'ל ועוד.
  • מותג טיפוח שיער MIMAS משיק בישראל שתי סדרות מוצרים ייעודיות לשיקום השיער ולשיער מתולתל
  • מותג טיפוח השיער אלביב בית לוריאל פריז משיק את שגרת הטיפוח לשיער מתולתל 'דרים לונג תלתלים'

בקבוצת מתולתלות תוכלו למצוא את כל התוכן הכי אותנטי בנוגע לכלל המוצרים ששווקו בשנה האחרונה ובכלל. בקבוצה גם תוכלו להתייעץ לפני קנייה, להחליט לפי סוג השיער שלכן מה מתאים או לא, לספר מניסיונכן מה עבד לכן ומה לא וכמובן לקרוא חוות דעת של חברות וחברי הקבוצה.

מוצרים חדשים למתולתלות יוצאים כל הזמן כי יש ביקוש מטורף לכך, כולנו רוצות תלתלים יפים ומוגדרים אך חשוב מאוד לבחון ולראות את הרכיבים של כל אחד ואחד מהמוצרים טרם רכישתםבצעו סקר שוק בעזרת הקבוצה והחליטו, בריאות השיער היא חשובה.

בנוסף חשוב לציין כי לא כל המוצרים שנכתבו כאן מתאימים לשיטת CG ולכן מי שהנושא הזה חשוב לה בכך זה עוד יותר קריטי לעבור בקפידה על רשימת הרכיבים של כל מוצר ולהיעזר בחוכמת ההמונים של קהילת מתולתלות בפייסבוק.

ומה קרה בעולם?

כרזת הסרט אנקאנטו מתוך ויקיפדיה תחת תנאי השימוש ההוגן

אין ספק שגם בעולם בתחום השיער המתולתל קרו המון שינויים כך שאי אפשר להכניס את הכל לכתבה אחת ולכן מצאנו לנכון לציין שלושה שבלטו לנו במיוחד:

הסרט אנקאנטו רשמית יצא לעולם בסוף 2021, אך הוא לגמרי שייך לסרט המצויר של שנת 2022.  אנקאנטו היווה מפגן ראווה מרשים לכל סוגי התלתלים וניתן היה לראות שם ייצוג הולם מסוג שיער 2 ועד סוג שיער 4C! כל אחת ואחד מבני המשפחה אופיינו בשיער גלי, מתולתל ומקורזל פוטוגני לחלוטין.

אין ספק שאנקאנטו הוא סרט מקפיץ, שמח, עשיר במוזיקה שהיווה השראה למתולתלות ברחבי העולם ובישראל. דמותה הצבעונית של מיראבל חצתה גבולות והאופטימיות השופעת ממנה לא פוסחת על אף אחת.

באוסקר 2022 אנקאנטו הייתה מועמדת לסרט המנופש הטוב ביותר, לסרט הטוב ביותר, לשיר המקורי הטוב ביותר ולפסקול הטוב ביותר. לבסוף אנקאנטו גרפה את פרס האוסקר על הסרט המונפש הטוב ביותר לשנת 2022.

באוסטרליה, שחקן הפוטבול המוערך בן בראון גילח את שערו המתולתל והאייקוני כדי לגייס כסף ומודעות לילדים שחיים בסרטן, לכבוד בת דודתו הקטנה גרייס.

מתוך האינסטגרם של סלינה גומז

וממש לאחרונה, ארצות הברית והעולם מחבקים את סלינה גומז שפרסמה תמונת סלפי אותנטית, ללא פילטרים, עם השיער הטבעי שלה וכתבה I liked my hair back then…should I do it again? עד כה, התמונה גרפה יותר מ9 מיליון לייקים (!) ומעל 80,000 תגובות אוהדות שקוראות לה לחזור לטבעי. מרגש!

מילה מאיתנו

גם אנחנו בקהילת מתולתלות קוראות לכל אחת ואחת לפזר את התלתלים באהבה, לחגוג אותם ולהתפעל מהטבעי שלכן, כי זה הכוח הכי גדול שלנו! ואם עדיין לא הצטרפת לקבוצה שלנו, למה את מחכה? בקבוצה אנחנו מקבלות את כולן! מתולתלות שרוצות לייעץ, מתולתלים גם מוזמנים, לאלו שמאסו בהחלקות ולאלו שרוצות לגוון, למבהירות שיער, לאמהות חלקות השיער שמעוניינות לדעת כיצד להתמודד עם התלתלים של ילדותיהן – בואו, יש מקום לכל תלתל וכל תלתל הוא סיפור ועולם שלם.

מחכות לכן ולכם שם 🙂

יום התלתלים הישראלי 2023 שמח!