מה גורם לשיער שלך להיות יבש?

אוריין פז | אוקטובר 9, 2019

אוריין פזבקהילת מתולתלות עולות לא מעט שאלות לאחרונה בנושא שיער יבש, וכתגובה אליהן כמה וכמה מיתוסים שאינם מדויקים. אז הגיע הזמן לעשות כאן סדר, למען יהיו תלתליך רכים ומבריקים:

 

 

המיתוס "שיטת CG ייבשה לי את השיער"

השיטה הגיעה בכלל לעולמינו בכדי להפוך את שיערינו למבריק עם תלתלים מוגדרים. ברפרוף מהיר בגוגל וגם באינסטגרם של מתולתלות, תוכלי למצוא שלל תמונות של "לפני" ו"אחרי" השיטה. והדבר הכי טוב הוא שמעבר לשיטה זה לא טיפולים מסובכים אצל הספר, אלא בסך הכל יישום של כמה כללים פשוטים שאת יכולה לעשות בעצמך.




אם כשעברת לשיטה השיער הרגיש יבש יותר יש לכך כמה הסברים אפשריים, וזה לא בהכרח קשור לשיטה עצמה:

א. עברת לשמפו טבעי לגמרי

שיטת CG משמעותה לעבור למוצרים שיפחיתו את כמות הפריז בשיער ע"י המנעות מכמה רכיבים מסויימים. זה לא אומר לעבור למוצרים טבעיים, בהחלט יכולים להיות שם כימיקלים, גם בשמפו. 

מהתגובות בקהילה שלנו, דווקא עולה לרוב כי ככל שהשמפו טבעי יותר, ככה הוא גורם לשיער יבש יותר. וכשאומרים "יבש" לא מדובר על מגע השיער מיד לאחר החפיפה (זה בפני עצמו לא מעיד על יובש אלא פשוט על האם השמפו מכיל גם רכיבי ריכוך או לא), אלא ההשוואה בין עד כמה שהשיער נראה פריזי מלפני המעבר לשמפו הזה ולאחריו.

כמובן שקיימות מתולתלות שמסתדרות נפלא עם שמפו טבעי (ואולי גם יש להן קרקפת שומנית מטבעה). אבל זה כן קיים אצל רוב מי שניסתה שמפו מסוג זה. כמו כן חוסר התאמה לשמפו יכולה לקרות גם עם שמפו שאינו טבעי.

מה עושים? מחליפים שמפו. תוכלי לשאול בקהילה איזה שמפו מתאים לשיטה ולא גורם לשיער יבש (אך שימי לב שלא תמיד תוכלי למצוא שמפו כזה בסופרפארם או במחיר של שקלים בודדים…). 

ב. עודף פרוטאין בשיער

אם השיער שלך לא רק יבש, אלא גם בעל מגע של קש ושביר, יכול להיות שהמעבר למוצרים אחרים הוציא את השיער שלך ממאזן הפרוטאין-לחות בו הוא היה. זה עלול לקרות גם בלי קשר לשיטה. עברי על רכיבי המוצרי שיער שלך (גם שמפו ומרכך) ובדקי שאין בהם פרוטאין.

ג. את משתמשת במוצרי עיצוב שאינם מתאימים לשיטה

שימוש במוצרי עיצוב שאינם מתאימים לשיטה עלולים לגרום ל build up של סיליקון, שעווה ועוד כל מני דברים נחמדים. כתוצאה מכך השיערות יהיו אטומות לחלוטין לכניסה של לחות חדשה, והוא עלול להראות נפול ויבש. בדקי את המוצרים שלך, השווי לרשימת הרכיבים כאן, וודאי שהם מתאימים לשיטה.

Photo by Jhefferson Santos from Pexels

המיתוס "ג'ל, גלייז ומוס מייבשים את השיער"

לא מדויק. נכון שהשמות הללו מרתיעים לפעמים, אבל בפועל לא מדובר בשטן בהתגלמותו. ברוב מוצרי העיצוב הללו יש אלכוהול מייבש ולכן יש האומרות שהוא מייבש את השיער. בפועל יש לא מעט ג'לים, גלייזים ומוסים שלא מכילים אלכוהול מייבש ושאפשר בכיף להשתמש בהם.

חשוב לשים לב לסוג האלכוהול מאחר ולא כל אלכוהול שרשום על גבי האריזה הוא מייבש. cetryl alcohol למשל הוא בכלל רכיב ריכוך ואנחנו מאוד רוצות שהוא יהיה במוצרי השיער שלנו. תוכלי להשוות עם הרשימה הזו ולראות מה מייבש ומה לא.

אם את מחפשת מוצר שגם לא מכיל אלכוהול וגם מתאים לשיטה (אם הוא מתאים לשיטה הוא בהכרח לא מכיל אלכוהול), תוכלי למצוא ברשימת המוצרים כאן.

המיתוס "מרכך מייבש, תעברי למסיכה"

לא מדויק. זה משפט שנאמר ע"י הרבה ספרים, וכתוצאה מכך זה חלחל גם אצלינו בקהילה. ריקי, המדענית המתולתלת שלנו, כתבה על זה בהרחבה בכתבה הבאה. בקצרה אומר שזה ממש תלוי רכיבים וצורת שימוש.

המיתוס "מלחים מייבשים את השיער, תעברי לשמפו ללא מלחים"

אלא אם עברת החלקה, מלח המופיע במוצרי שיער לא אמור להפריע לך עד כדי כך. אמנם יש מן ההגיון בכך שמלח שולחן בפני עצמו מייבש את השיער, אך יש דברים שהם קצת יותר משפיעים על היובש בשיער, כמו סולפטים.

הסיבה שאסור שימוש במוצרי שיער המכילים מלח שולחן, עבור מי שעברה החלקה, היא כי המלח פוגם בתוצאותיה (בהחלקות שהן ציפוי לשיערה, ולא כאלו שמשנות ממש את מבנה השיערה).

טיפ לסיום

אם בדקת את כל הגורמים שהוזכרו כאן והשיער שלך עדיין יבש, יש עוד כמה דברים שתוכלי לעשות כדי להחזיר את השיער שלך לחיים:

  1. שיטת Squish to Condish– עזרה המון לחברות הקהילה שלנו.
  2. שימוש בשמן כ pre poo- מסכה לפני החפיפה. ריקי הרחיבה על זה כאן.
  3. שימוש במסכה או במרכך לאחר החפיפה למשך 20 דקות, עוד על זה כאן.
  4. הכנה ושימוש במסכות ביתיות מפעם לפעם, מתכונים כאן
  5. חימצון, גוונים, שימוש תכוף במייבש שיער או מחליק? כל אלו יכולים להזיק מאוד לשיער ולהפוך אותו ליבש, לעיתים גם בלי דרך חזרה. מזערי את כמות ההתעסקות בכימיה ובחום בשיערך.

בהצלחה!