השוואה בין סוגי מוצרים בחו"ל ובארץ

הנהלה | פברואר 14, 2021

"למה אין Deep conditioner בארץ?"

"ביקשתי מהמוכר בTarget גלייז, אבל הוא לא הבין על מה אני מדברת"

יש הכל בישראל, ויש הכל גם בחו"ל. בכתבה הבאה נעמוד על ההבדלים והשוני בשמות סוגי התמרוקים – לגזור ולשמור.

בחו"ל: Deep Conditioner, Masque, Mask, בישראל: מסיכה

לכל מי שמחפשת Deep Conditioner בארץ ומתבאסת שאין, זה פשוט כי לא קוראים לזה ככה כאן.
והשאלה הנשאלת היא- מה ההבדל בין Deep Conditioner ל Mask? התשובה היא שזה תלוי במותג.
אין חוק שמגדיר מה צריך להיות במוצר שיער מסויים כדי שהוא יקוטלג כך.
כל מותג עושה מה שבא לו ומגדיר כל מוצר לפי ראות עיניו.
אבל הנפוץ מעט יותר הוא ש Deep conditioner מכיל יותר רכיבי לחות, בעוד Mask מכיל יותר חלבון. בשני המקרים שמים את המוצר לכמה דקות ועד חצי שעה על השיער ואח"כ שוטפים.
בישראל זה תמיד מסיכה, לא משנה מה יש בתוכה. אין מנוס אלא לעבור על רשימת הרכיבים.
תמונה: Pixabay

תמונה: Pixabay

בחו"ל: Gel, בישראל: גלייז או ג'ל

מוצר נוזלי שנועד לפסל את התלתלים ולשמור עליהם לזמן ממושך.
פעם חשבתי שגלייז זה הגרסה הנוזלית יותר של הג'ל. ובכן היא לא, זה פשוט נשמע טוב יותר.
באנגלית לא יודעים מה זה, אז אם אתן בחנות מוצרי שיער בחו"ל (כשנגיע לזה כן? 😉), אין טעם שתשאלו את המוכרים אם יש להם גלייז, הם לא יבינו במה מדובר.

בחו"ל: Leave-in Conditioner, Cream, Creme, בישראל: קרם

פה יש לרוב הבדל בין השניים שצריך לשים לב אליו, אבל שוב, לא בכל המקרים.
בעוד Leave-in conditioner הוא המוצר הראשון ששמים לאחר החפיפה, והוא בדר"כ קל משקל על השיער, Cream נחשב בחו"ל מוצר עשיר יותר בשומניות וחמאות. בישראל שניהם נקראים קרם, גם אם הוא קל וגם אם הוא כבד, לא משנה לאיזה צורך הוא משמש, אם ללחות או לנעילה של הלחות בשיער.
רץ פה פעם המונח "קרם על בסיס שמן" או "קרם על בסיס מים", זה מתקרב לזה, אבל חשוב להבין שכל קרם באשר הוא, הרכיב הראשון בו עם הריכוז הגבוה ביותר- הוא מים.
מאחר ולא כולן מסונכרנות על המונחים הללו בארץ, אם אתן רוצות לבקש המלצה, עדיף שפשוט תשאלו לקרם קל או לחילופין לקרם עשיר בשמנים.

יש עוד המון סוגים: Smoothie, Milk, Butter, Soufflé, Gelee, Custard

שימו לב שאף אחד מהם לא באמת מתאר את מה שהמוצר עושה, אלא את המרקם שלו. צריך לקרוא על גבי האריזה מה הייעוד של המוצר, ואצל כל מותג זה אחרת.
יש פה חיבור של מושגים מעולם האוכל לעולם התמרוקים. מפעילים לנו פה את שאר החושים, וזה מייצר עניין וריגוש ברכישת המוצר.
לכן, ממליצה לשים לב אם אתן רוכשות כי אתן מבינות מה המוצר עושה או כי הגימיק עשה כאן עבודה טובה 😉